Pamela Alexander -Portrait with beast and omnibus- |
Saturday, May 13, 2006 |
Portrait with beast and omnibus Pamela Alexander (EEUU, 1948- )
The paraphernalia required to take the turn-of-the-century photograph must have been considerable but common enough that no one is paying much attention to the contraption on the beach -- most of the secondary figures show as backs of hats, or backs. The donkey, of course, is disinterested, head half out of the frame. It is the style of his species to be undisturbed by messiahs or machines, whatever their reception by another genus. In the two dimensions of the brown and white photo printed crooked on a post card, the woman seems to be wearing the building behind her as a hat: two large arched windows and cupolas -- one louvered -- of a streetcar station frame her head as a pagoda does a sitting saint. Under the brim is a fringe of tassels, which are distant women in long skirts on a curved sidewalk going to meet the next car. With bare legs dangling around the donkey's barrel, two children stare at the mountainous camera on command; their histories pause in their held breath. A hand on one shoulder of each child like parentheses or white halves of a prayer, she stands behind durable beast and passengers, pointing the latter in the direction of their inscrutable futures while other people hurry up the street to catch theirs and the century turns a corner of its own invention.
Retrato con bestias y ómnibus
La parafernalia requiere traer de vuelta al fotógrafo de la centuria que pudo haber sido el más considerable pero demasiado común ya que nadie le prestaría mucha atención a los chismes en la playa --la mayoría de las figuras secundarias se muestran como partes posteriores de sombreros o espaldas. El asno, por supuesto, es desinteresado, media cabeza fuera de foco. Es el estilo de su especie estar tranquilo con Mesías o máquinas, independientemente de su recepción por otro género. En las dos dimensiones del blanco y marrón de la foto que ha sido impresa torcida en una postal, la mujer parece usar como sombrero el edificio de atrás de ella: dos largas ventanas arqueadas y cúpulas; un louvered de la estación de tranvías encuadrando su cabeza igual que lo hace una pagoda al sentarse un santo. Bajo el rebosar una franja adornada con borlas que tiene la larga pollera de la distante mujer al ir a encontrar el siguiente automóvil en la curva de la acera. Con las piernas desnudas pendiendo alrededor del barril del asno, dos chicos miran fijamente la montañosa orden de la cámara; sus historias es una pausa sosteniéndoles la respiración. Una mano en un hombro de cada chico como paréntesis o blancas mitades de una oración, ella esta de pie detrás de los durables bestia y pasajero apuntando a éste en dirección a su inescrutable futuro aunque un rato después las personas se apresuren en la calle para alcanzarlos y la centuria de vuelta en la esquina de su propia invención.
Versión de Raúl RacedoLabels: Pamela Alexander |
posted by Alfil @ 9:56 AM |
|
|